Sherashi Bershama

.

Assalammualaikum... *rase macam lama tak bagi salam* ahakkkkkks!



Ok ni sebenarnya nak menjawab soalan kawan yang baca belog aku haritu . soalan diajukan di facebook qaseh tia iaitu pemiliknya aku.. eh ehhhh 

Sebenarnya ade yang aku dah reply ade yang belum.. tapi kenapa aku belum reply yek??? bukan ke aku kalau orang inbox je memang sepantas kilat aku reply balik... felik tak? felik tak? tapi tak ape..di sini akan terungkai segalanya.. muahahaahhaahah


Soalan 1 *tapi sbnrnya ni soalan latest* heeee




Gagah sangat kau ni kenapa sampai nak print screen????


Sebelum tu nak mintak sorry pada nor mala sbb terpampang pulak nama kau dik... halal kan jela yer sekali sekala..heheheeheheheh


soalan 2



Eh eh keluar jugak nama kau dik...sorry yer... 


Soalan 3



Soalan 4



Soalan 4 ni nampak sangat aku xreply..hahahahaahahah ok fine yang aku pelik bin ajaib kenapa sumenya panggil aku kakak???????? tua sangat kah aku???? huahauhauahuahaua



Ade dalam 5 soalan lagi tapi gagah ke kau nak print?????? ni adalah soalan yang terpilih saje..heheeheh



Ok ni jawapan sekali 3 in 1 pasal produk muka,penjagaan muka sumela.. pasal produk natasya yang sekian lama aku tinggalkan.. ade dekat 4,5 tahun jugakla aku tak pakai dah produk ni.. sebab kulit muka makin nipis.. kena panas sikit pon tak boleh.. lagi 1 produk ni mahal , aku dengan rendah dirinya tak mampu :(


So aku tukar ke SAFI GAMAT sebab ape tau........ jeng jeng jeng SEBAB PRODUK NI MURAH! memang jerawat kurangla naik tapi kulit muka kusam pulak.. macam tak fresh je... so kita tukar lagi ke produk seterusnya iaitu ALAISYA. okla cuma jerawat still naik jugak.. aku pakai sekali pelembap pon tak berapa nak jalan.. tahan dalam 3,4 bulan je produk ni dan skang aku pakai produk 



Ini!


Pakai sekali dengan pelembap memang mujarab!


Cumanya pelembap ni mahal sikitla harga before sale RM26++ kalau tengah sale dapatla dalam RM23++


Tapi seyesss ok sangat.. muka jadi flawlesss je.. ahaksss! xpayahla nak mekap tebal2 pergi keje or keluar jalan sekalipon.. biar natural dari bertepek macam tepung komak.. Ni memang produk terbaikla cuma MAHAL la pulak..huhuhuhuhu jenuh aku nak simpan duit tiap2 bulan kalau camni..hahahahahahah


Ok bab parut jerawat pulak... dulu mase aku start pregnant memang jerawat tak payah citerla..sedihhhhhhhhh  lagi2 dekat zon T dengan ujung pipi tu.. sumenya macam cendawan tumbuh lepas hujan... ko tepekla macam2 memang xde kesan.. sakitttt hati! tapi lepas bersalin alhamdulillah la jerawat surut, cuma tinggal bekas jerawat so start la jaga balik antaranya aku buat stim muka dengan wap,letak kayu manis blend. *cara macam zaman tok nenek je kan?* hahahaha 


Tapi skang wehhhhh ade 1,2 produk memang boleh hilangkan parut tau!!! Seyesssss!! cuma mahal sikitla..heheeheheh


 Bio oil ni aku dah pakai sejak tak ade anak lagi sebenarnya.. tapi aku pakai lebihkan ke badan...skang pon aku pakai lagi... alang2 sapu ke kaki aku kita sapu sekali kaki anak kaki laki haaa baru syiokkkk...hahah
Harga dalam RM34


Mederma ni pon sama mahal! tapi nak buek camno kan aku ni ha sejak dua menjak ni jerawat naik kat ujung pipi dengan dagu tak tahula kenapa! ritu cakap kat hubby '' muka saya ni skang naik jerawatla,ni mesti tension ni ,stressss''  tapi memang betul pon stressssss skang sebab order banyak lagi tak siap!


Jadinya terusla ke farmasi berdekatan nak carik jugak cream tuk parut.. harga?? aku peduli hape time tu main ambik tak tengok harga kauuuuu sekali bayo RM31 hahahahah nasibb baikla murah sikit dari bio oil tu... 


Pakai 1,2 hari je bengkak jewarat hilang u oulssss! bekas jerawat pon pudar! MEDERMA ni boleh pakai seluruh badan yang ade parut, muka pon bolehhhh! so kaki anak aku pon bolehla sekali jalan....... 


Hurmm so far produk ni jela aku pakai.. pelembap pon kadang2 aku gantikan dengan COSMODERM.. 


So pada soalan yang tanyer pasal pergi kota kinabalu tu bolehla baca balik entry saya yang lepas yek..heeeeeeeeeeeeeeeeeeee rasenya tu jela info yang boleh dikongsi bersama...

Meh kongsi pic aku dari dulu sampaila la ni...nampak perubahan kotttt sikitttt.. :P

Time muka memang kelam kabut.. baru pregnant dalam 5bulan



Muka kusammmm gilerr kot... time ni dah 9 bulan nak tgu meletopppps je...

So ape lagi kan lepas je bersalin sesi menstim muka hari2 gagah aku laksanakan..!

Time anak aku kecikkk lagi sebab aku pon baru mulakan keje.. muka ok sangat dah...




Dan skang 


Heheheh saje letak gambo bawah ni sebab nak bagitau baju kita pakai ni mak kita yang buatttt!! fesyen suka hati u oulssss... mak aku layan kan aje lerrr ape anak dia nak..huuuhuhuhu






Ok itu sahaja buat mase ni.. ape2 nak tnyer lagi sila jangan malu untuk bertanya.. hahahha 




BYE!




9 comments:

najihahfara said...

pakai t3 mycin pun ok jugak kak

Unknown said...

Minum lactolite yang..akak memang rasa perbezaannya..tapi mahal la kot..rm140 tuk 25 hari..bersihkan usus sekaligus membersihkan kulit..hehe

husband AKA sayang said...

satu petua saya nak kongsi bersama...walau apa2 pun kite guna or pakai...mula kan dengan NIAT yang baik dan DOA...insyaallah....

Ardini Humaira said...

pandai mak dia wat baju.. cantik :D

qaseh tia said...

najihah: pernh dgr tp takut pulak nk pakai..heheeh

qaseh tia said...

k.ainon: hurmmm insyallah ade rezeki lebih leh cuba.. ;)

qaseh tia said...

hubby: ok

qaseh tia said...

ardini: heheeheh tq

E'in said...

e'in dh serasi ngan safi balqis.. dr sekolah dh guna.. huhu