Selamat syukur alhamdulillah....

Korang sume dah tau kan pasal hubby aku masuk wad?? yerrr korang tau dh sebab aku ade buat 1 entry laju2 haritu.. ala yerr kan jela...



Tanggal 3mei2011 *wahhhhhhhhh tanggal mcm nk tertanggal* ok2la aku citer sempoi2 jela yek..kang ade plak yg ingt aku ni cikgu sejarah mata pelajaran yg aku paling xsuka.. miahahah sempat lagi.



Hubby ade appoinment hari selase betul2 lepas ktorg balik dr terengganu sebab hari selase memang aku n hubby cuti.. so ktorg mula2 pergi hospital swasta kat pantai medical centre.. yela kita mestilah kalau boleh nak guna insurans diri under company. cuma yg aku sedih company dia terlalu berkira smpikan kena tambah cash kita sikit.. aku xpaham smpi skang bab ni.. ke aku memang xpaham??? kalau dh ade insurans kenapa perlu ade target??? xpaham2... harga operation 7k then bila hubby call company dia leh trus cakap 6k jer leh pergi..lagi 1k kita kena tambah sndiri.. aku memang xpaham sgt2.. kalau mcm tu baik pergi kerajaan kan xyah bayar byk ,company kuar xsmpi 100 jer tuk staff.. for your information yer HR2 sekalian.. insurans ni bukannya company yg kuar duit tapi insurans company yg kuar duit..paham????? so ko takut company ko rugi ape kes..bukannya e2 company ko pon kan?? *ishhh aku memang geram bab ni* sorry pada yg terase



So terpaksela aku n hubby batalkan operate kat swasta then pg kerajaan..sampai jer trus hubby kena masuk wad sementara..




Boring sgt2..sebab kena tgu turn nak masuk dalam wad.. dh nama pon kerajaan kan.. sabar jela..


malam tu jugak hubby dh leh masuk wad ,aku pon kena stay sebab enytime lepas puase dh kena operate..

Wad 5c katil 3 hubby aku stay


Masuk2 xkena pose lagi..esoknya baru kena pose selama 24jam.bila dh pose diaorg akan masukkan air smpila habis 24jam dia tu..ade dekat 7 botol air smpi bengkak tangan hubby aku..meraung2 gak dia malam tu suh pggil nurse.. mengelabah aku..


Malam tu aku belikan dia MCD.. sian esok dh nk pose kan..elok aku beli MCD dia nk nasi plak..huhhu mcm2


Dah stat puase.. sian tengok muka 2, 10sen jer... ishh seposen tu teruk sgt..aku upp sikitla 50sen..sian...


Aku pon ape lagi gunala khidmat aku sebagai kameramen..hihihiihi mcm2 gaya aku suh dia buat..hahaha


mcm orang nak pupu pon yer kan..xpela asalkan dia happy waktu tu..ngeengeee


Ktorg siap leh membebel2 lagi bila diaorg nk bawak g operate ,sedgkan doc dh cakap kena pose 24 jam..huhuhu xpaham2..sian weh terliur dia tgk aku makan tau..


Setia menemani hubby ku...memang kena teman nurse suruh.. lagipon wad hubby duduk ni sume yg kena di bedah.. sadis2...


Letih+Lapar+ngantuk xcukup tido.. selama aku stay kat spital baru 1x aku makan nasi..bila dh balik umah pon xmakan nasi jugak sbb dh terbiase...



Tengah sembang2 ngan hubby tiba2 nurse masuk cakap ''ok ready g bilik bedah..diaorg dh paggil''

perghhh dengar nurse cakap cm tu ,aku plak yg nervouse mcm nk tercicir jantung aku..hubby rileks jer ..bende yg aku selalu cakap kat dia..xpe lepasni xyah pikir2 dh..dh sihat.. huhuh pndai nasihat org, tp waktu ni aku yg down sebab lapo..miahahahaahah



Aku ikut dia g dewan bedah..dia masuk je dewan bedah 2 kol 12.30 tengahari sampaila kol 5.30 petang wehhh ,aku waktu tu dh giveup sebab aku budget kol 3 cm tu dh siap.. aku nak balik doc xbagi sebab takut jadi ape2 dia call aku xde plak..memang suspen ..aku nk turun g beli makanan rushing2.. memang penat sgt2 menunggu so aku pon lepakla kat wad dia 5c..cmner ntah hati naluri aku ni kuat cakap zam nak kuar dh so aku pon turun g dewan bedah..elok jer aku intai memang hubby dh kuar..senyum aku tgk dia sihat...

Lepas operate dia memang xsedar lagi sebab diaorg bius 1 badan.. masih kebas lagi..aku geletek tapak kaki dia pon dia xrase ape2..ngeeeeeee


Aku plak dh resah sebab aku xmandi dr pagi..miahahahahahah nk mandi baju plak xde..aduiii nk balik xleh tggl plak hubby kang dia nk kencing ke ape ker cmno plak kan...


Aku pakse gak kejut hubby..dia sedar xsedar..aku cakap aku nk mandi..dia angguk jer aku trus g mandi pakai baju hubby..huhuhuh lntk ler...


Sakit katanyerrr..mmg xleh gerak lagi...nurse xbagi bangun sebab takut pengsan..


Yang bestnya esok tu hari jumaat aku nak uruskan borang2 si hubby so rushing g opis hubby settlekan..elok jer aku balik kat tengah highway hubby call cakap dh leh discharge..walaweiiii awatla time aku nk balik baru nk cakap dh leh discharge.. xke aku kena patah balik 2x.. mmg aku rushing sgt2..smpi spital g settlekan bil2 plak..Total sume 82 hinggit jer..so kim salamla aku nk amik insuran ko wahai opis hubby..miahahahahahah aku claim jer..


Kol 2 aku bawak hubby balik dh..duk umah sendiri jer senang sape2 nak dtg tgk...


Mase OTW nak balik ni ..hubby asyik cakap jer bawak kete slow2..sebab sakit kan...aduiiii xdisengaja terlanggar plak lobang..miahahahah bukan salah aku..lobang 2 yg salah duk tengah2 highway manala leh tiba2 ko stop kang xpasal2 bontot kete ko yg di langgar dr belakang...





Dari cerita hubby mase dalam bilik bedah..


Masuk jer kol 12.30 tu memang diaorg dh siap2 kan barang tuk bedah hubby..mula2 bius separuh badan jer..hubby sedar daorg tutup pandangan depan supaya xnampak diaorg ngah operate..tiba2 hubby cakap yg dia terase sakit so doc biusla 1 badan pehtu bg dia pengsan.. lama sgt sebab diaorg stop sekejap pehtu cont lik..sedar2 jer hubby cakap nurse kejut dia bgtau dh siap...syukur alhamdulillah ayat pertama hubby ungkap..



sekarang dia tgh berpantang di rumah selama 1 bulan.. dan selama 3 bulan dia xleh agkat berat arahan dr doc..


sape2 nk lawat hubby moh ler.... :)





No comments: