GoOd GirL QASEH..

my hubby ni seorg yg penyayang tau..lagi2 kat anak dia sorg ni..kalau ade jer yg sakitkan anak dia mulala dia kecoh. tapi tula dia kasihnya AYAH..



tapi xsume bende kasihnya AYAH tu berpanjangan..sebab??



tengok 2 muka AYAH dia mcm nak pengsan tengok montot anak dia nak cek samade anak pupu ke x..heheheehe e2 baru sikit...blum lagi aku suh jaga anak 1 hari tengok...ok yg ni aku dah tengok sbb harini aku keje dia cuti so harini dia jaga anak kat umah . sambil mengemas ape yg patut supaya aku balik keje nnti akan tersenyum smpi ke telinga tgk umah ya ammpunnnnn bersihnya. (fullstop)


Muka anak yg keriangan selepas montot dia sudah suci..



suci x muka saya???


oo skang ni qaseh kan dh pandai tau..kalau kita cakap mana mata dia akan buat kedip2 mata tu.. kalau kita cakap mana gigi dia akan tunjuk gigi dia mcm ni..



kalau suruh dia buat ape2 pon dia akan buat. contoh

MAMA: qaseh tolong amikkan fon mama tepi tv.

QASEH: dia pg amik pastu bagi kat aku..

pastu aku teste dia lagi.

MAMA: qaseh tolong mama amik remote tv.

QASEH: dia pg amik bagi kat aku..

MAMA: wahhhh good girl.. pandainya dia...

QASEH: kedip2kan mata dia & senyum...


Skang ni plak dh pandai tengok basikal budak sebelah umah dia pon nak..smpi je umah dia nampak je basikal ni mmg terus immediately nngis pastu tunjuk2 nak bende tu..aduhh sshla cmni...nak belikan kecik g kott..tgula dh besoww sikit qaseh oiii nnti mama belikan k..


lg 1 qaseh skang dh pandai order sekali makanan..yer dia order tp bukanla dia order kat uncle tu.. cara dia.. bila menu book sampai aku&hubby selak2la nak tengok menu..dia pon ape lagi rampas menu aku pastu dia tunjuk2 nak ni nak tu..wahhhhh tidakkk..



GOOD GIRL when 1 year : qaseh xpernah merengek2..xpernh nak nngis suka2..dia suka main sndiri2..diam kalau bagi makanan..bijak berkata2..pandai menarik perhatian orang..peramah dengan budak2 sebaya dia..suka berdancing..kadangkala menyanyi dalam kereta..suka buat memek muka..suka dengan lelaki..*ehem ehem* menangis bila org xkenal dekat ngan dia kecuali LELAKI. suka gigit orang..suka main air..tidur dalam buaian kadangkala tidur sndiri dalam katil dia..pandai pakai losyen..pandai guna bam..makan ape2 saje yg orang lain makan..bila dia kentut dia akan senyum dekat orang..suka dengan ape2 jer bnde yang ade gambar kartun dan dia akan tunjuk menjerit2 suh kita pg sane..dah pandai tunjuk2.. dah boleh berjalan ala2 mak datin..suka mengutip tp kalau marah dia bagi kita balik..suka golek2 dekat tilam pastu bila kepala terantuk kat lantai dia akan usap kepala dia sndiri..pandai HELLO dekat fon sambil cakap ''HELLO AYAH''. pandai cakap SEDAP,AYAH,OPAH,ABANG,AIR,OOO,EEEEE,NAK,TIDAK,mcm2 lagi.. MAMA?? dia akan pggil MAMA bila dia sakit. lepas tgkap gambar dia ,dia nak tengok..dh pandai berposing2 bila org nak tgkap gambar dia..dia pandai dancing ikut irama. kalau irama slow dia dancing slow..kalau rancak dia dancing rancak . suka tunjuk gigi dia kat orang..


MCM2la kalau nak cerita kan..seronok tengok anak membesar depan mata...



ANAK AYAH..



PS: blog umpana diari aku.. kalau ditakdirkan aku pergi dulu ,blog la tempat anak&family aku mengamit kenangan2....blog ni akan hidup sehinggala anak aku membesar dan boleh membaca ..nnti dia pon akan baca blog aku dan tau betapa aku sayangkan dia.... :)


5 comments:

y@n@ said...

qaseh sgt comeyyyy....
touching sgt entry last 2....
be da best mama=)

qaseh tia said...

yes yana! aku akan buat yg terbaik buat anak aku..yihaaaa! hahahah

nurul danish said...

wahhh mmg touching gler article ni!!! wat aku rsa hepy + sdey + tharu...btuah qaseh, da besar jd ank solehah k. insyallah

qaseh tia said...

wahhh aku pon touchingla wehhhh bila baca balik..hehehehehehe
aku mmg harap 1 hari nnti blog aku ni jadi persinggahan orang bila aku dh xde lagi.. :)

Ikr@m Sulaiman said...

comey anak akak.semoga besar nanti jadik orang yang pandai.insyaallah.. :-)