Resepi: Pizza Daging Berkeju Cheesedale




Baru fresh malam tadi aku buat pizza ni.. xsabar wehh dh lama nak buat asyik delay jer. heeee mesti korg pelik kan be4 ni aku cakap nak buat roti daging kan. huhu no no no aku terus tukar resepi tapi aku pakai resepi roti daging untuk buat pizza ni.. huhuh kelainan2.


Resepi : Pizza daging berkeju cheesdale

BAHAN ROTI
roti sandwich 1buku 1/2
susu cair 1 tin
2 biji telur
garam

BAHAN INTI
daging cincang
isi ketam
sos tomato
sos cili
mazorella cheese

CARA2 BUAT ROTI PIZZA
masukkan telur dalam mangkuk besar
masukkn sedikit garam&kacau
masukkn roti sedikit demi sedikit dan ramas smpi hancur

CARA2 BUAT INTI PIZZA
goreng dahulu daging bersama sedikit sos tiram&lada hitam
sehingga masak dan agkat
rebus isi ketam.

CARA BUAT PIZZA
lencerkan piring kalis api dengan majerin dulu, roti yang telah dihancurkan tadi letak dekat piring kalis panas dan sapu sos tomato dan sos cili beserta daging dan isi ketam potong kecik2 susun. last sekali taburkan cheese. masak sehingga 45min ataupon sehingga masak



Resepi roti tu aku amik resepi untuk roti daging yang inti tu jer aku ikut resepi pizza. aku bab2 menguli2 tepung nak jadikan doh ni mmg fail weh.. dari dulu belajar smpi skang xpandai2. hubby aku cakap sedap. aku buat 2 jenis pizza malam tadi. 1 jenis dengan roti sekeping sandwich tu jer. mmg rangup la roti tu. lagi sedap yang roti korg ramas2kan kat susu tu.. perghhh sedap sangat2.. korg ptt cube buat bnde ni ,xsusah pon..


SELAMAT MENCUBA!