Resepi: Murtabak Maggie EXPRESS



Selalu tengok blog2 resepi murtabak maggie ni diaorg guna maggie perisa kari. tapi aku x ok. sebab aku capai ape yang ade dalam peti ais jer. rase2 bahan xde cepat2 pikir buat style sndiri seperti diri ini chef terkemuka. ehemm ehemm dah cukup2..


Sebenarnya baru je tadi lunch aku buat resepi ni.. bukan semalam ataupon kemarin. lunch tadi aku balik umah ingat nak masak nugget jer ataupon goreng bihun. wahhhh seleraaaaa ko tia.. yerla weh hari jumaat kan luch lama.. so baik wat bende yang mengeyangkan perut ko sndiri kan.. nak makan luar xkan nak makan sorg2 dara kan..eh silap2 sorg2 diri kan.. hubby aku cnfirm2la ke masjid . xpe aku kan pro..huhuhuh so operasi bermula..sambil menyanyi lagu syurga untukmu..lalalalala


Yang penting! aku guna bahan2 yang ade dalam peti ais umah aku saje.. bukan umah jiran ok!





RESEPI

1bungkus mee maggie kari (aku guna jenama ruski tomyam)

daging cincang dalam setengah mangkuk kecik (goreng dulu dengan sos tiram dan lada sulah)

telur 3 biji

bawang merah (potong dadu)

bawang putih (potong dadu)

1biji kentang

cili merah (potong)

daun sup/daun bawang


CARA

rebus dulu maggie dan asingkan

panaskan minyak goreng daging tadi sehingga masak

sambil 2 potong bahan2 seperti bawang,kentang

sediakan mangkuk besar masukkn telur tadi dan serbuk maggie kedalam mangkuk tadi dan kacau.

masukkn bahan2 seperti bawang,kentang,daging dan maggie kacau sekali lagi sehingga sebati

goreng diatas kuali minyak sedikit. api kecik sikit sebab nak bagi kentang masak ,kalau api besar takut cepat hangit tapi kentang xlembut lagi.

boleh makan waktu panas dengan sos cili.



-ESOK AKU NAK BUAT ROTI DAGING PLAK ALA2 LASAGNA TAPI MENGGUNAKAN ROTI SAJE-



No comments: